پاتاق نیوز

وبسایت خبری تحلیلی

پاتاق نیوز

وبسایت خبری تحلیلی

پاتاق نیوز
تبلیغات

به گزارش "پاتاق نیوز" سعید سلیم‌ساسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه، اظهار کرد: طول مسیر قطار شهری کرمانشاه حدود 13 کیلومتر است و این پروژه در 2 فاز اجرا می‌شود.

وی فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه را 8.6 کیلومتر و مسیر آن‌را از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم را 4.3 کیلومتر و مسیر این بخش را از میدان آزادی تا میدان فردوسی این شهر عنوان کرد.

به گفته سلیم‌ساسانی، هفت کیلومتر مسیر این پروژه به‌صورت روگذر و مابقی زیرگذر (تونل) خواهد بود و دارای 13 ایستگاه است که 6 ایستگاه به‌صورت زیرزمینی و مابقی روی زمین اجرا می‌شود که برآورد پروژه یک‌هزار و 584 میلیارد تومان بوده است.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری کرمانشاه حداکثر سرعت قطار شهری کرمانشاه را 80 کیلومتر در ساعت و سرعت متوسط آن‌را 35 کیلومتر در ساعت بیان کرد و گفت: 21 قطار که هر قطار دارای چهار واگن و ظرفیت جابه‌جایی 800 نفر است در این طرح در نظر گرفته شده است.

این مسؤول با بیان اینکه قطار شهری کرمانشاه با انرژی الکتریکی ناآلاینده کار می‌کند، خاطرنشان کرد: معارضانی در مسیر اجرای این پروژه وجود داشت که توافقاتی در این راستا انجام گرفته است و روند اجرای آن با تمام فراز و نشیب‌ها در جریان است.

وی با اشاره به انجام اقداماتی همچون بتن‌ریزی، آرماتوربندی و حفر تونل، تصریح کرد: انسداد مسیر و حادثه‌ای تاکنون رخ نداده است و تیم‌های حرفه‌ای در حفر تونل و ساخت پروژه‌های کلان با سابقه قابل قبول برای اجرای این پروژه به فعالیت می‌پردازند.

سلیم‌ساسانی با اشاره به اینکه قطار شهری به‌عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی، مسافران را در 22 دقیقه از میدان طاق‌بستان به میدان فردوسی جابه‌جا می‌کند، متذکر شد: حمل و نقل 16 هزار نفر در طول یک‌‌ساعت از طریق قطار شهری در کرمانشاه انجام می‌گیرد.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری کرمانشاه میزان آلودگی صوتی قطار شهری کرمانشاه را کمتر از 75 دسی‌بل اعلام کرد و متذکر شد: در حد فاصل میدان‌ معلم تا سه‌راه 22 بهمن این پروژه به‌صورت روگذر اجرا شده و از سه‌راه 22 بهمن تا میدان فردوسی به‌صورت تونل زیرزمینی انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه سه رمپ در مسیر این پروژه احداث می‌شود، اضافه کرد: در فاز نخست قطار شهری با شیب 4.5 درصد و بدون تغییر سیستم با عرض هشت متر و 15 سانتی‌متر و بدون تغییر سیستم فنی در واگن‌ها و ریل قطار شهری وارد تونل می‌شود.

وی با اشاره به انجام 150 تن بتن‌ریزی و انتقال تاسیسات زیرزمینی برای ادامه کار در برخی از نقاط مسیر اشاره کرد و گفت: ‌کار مطالعاتی انجام گرفته و تحقیقات میدانی به اتمام رسیده است.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری کرمانشاه تأکید کرد: فضای مبهم پسابرجام برای ما مشخص نیست و برای خرید ریل هنوز وضعیت مشخصی نداریم و مجتمع ایستگاهی در روند اجرای این پروژه احداث و خدماتی در این مراکز عرضه می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی